Weekend Dublin

Verslag Dublin en meer

Vanwege een pc crash (ik vermoed de videokaart of moederbord) wat later dan de bedoeling is maar hier dan toch een kort verslagje van Dublin.

Voor ik daar aan begin eerst even wat anders. Vorige week zondag naar Joost en Linda in Almere geweest. Zij zijn ondertussen getrouwd. Met het heerlijke weer lekker bijgepraat en een BBQ-tje gedaan. Was gezellig, gaan we snel overdoen en dan waarschijnlijk dineren bij restaurant Voldaan , voorheen de Kookerij.

Afgelopen donderdag bij mijn collega Nancy gegeten en daar veel opgestoken over fotografie. Haar ex-vriend Jurg weet er enorm veel van en heeft mij wat dingetjes uitgelegd en laten zien. Erg interessant en ook heerlijk gegeten.

Dan vervolgens vrijdag naar Dublin. Met de trein naar Schiphol en vervolgens met vliegmaatschappij Aer Lingus naar Ierland gevlogen. Na aankomst maakte ik gelijk kennis met de Ieren. Een meisje liep hard met een kofferkarretje tegen mij aan waardoor mijn GSM door de lucht vloog en op de straat terecht kwam. Na duizend maal sorry de bus in gegaan naar het centrum waar ons hotel ligt.

Met de bus uitgestapt op O’connellstreet en gelijk een informationcenter binnen gegaan om te vragen waar ons hotel is. Na vier maal de verkeerde aanwijzingen te hebben opgevolgd was een kerel bij een klein winkeltje zo vriendelijk om ons wel de juiste weg op te sturen. Ruim een uur verder hebben we het hotel gevonden dat eigenlijk maar vijf minuten lopen van de bushalte is waar we zijn uitgestapt. Thanx everyone.

Het hotel lijkt van de buitenkant een bouwval. Wat blijkt is dat het Best Western Academy Hotel aan het verbouwen is. We komen in een gloednieuwe kamer terecht die werkelijk van alle gemakken voorzien is. Een prachtige badkamer en een heerlijk bed en met als toefje op de slagroom een prachtige flatscreen aan de muur. Het hotel is dus kort samengevat helemaal top!!!

Dublin Temple BarAangezien mijn moeder en Dick ook in de stad zijn bellen we ze op om ze te ontmoeten. We gaan de Ierse pubs in. De buurt “Temple Bar ” staat bekend om zijn gezellige pubs. Na een paar lekkere Ierse pintjes (Guinness ) gaan we eten. Dick regelt een tafel voor vier personen bij een heerlijk Italiaans restaurant. Een gezellige avond met fantastisch eten.

De volgende dag op tijd er uit en na het ontbijt vertrekken we richting de brug waar we met mijn moeder en Dick hebben afgesproken. Het is zaterdag en dat betekent helaas winkelen. Dick en ik zijn het snel zat en pakken een Guinness in een pub. Daarna gaan mijn moeder en Joyce op pad en Dick en ik gaan naar een Guinness store om shirtjes te kopen. In een andere winkel koop ik een vest van Ierland omdat het ook best fris geworden is. Als we mijn moeder en Joyce weer zien zij zijn een aantal schoenen rijker want als je er toch bent moet je natuurlijk ook iets kopen!!! Wij hebben dit weekend gekregen van mijn moeder en daarom nemen we mijn moeder en Dick mee uit eten ’s avonds. We gaan eten in een zeer chique Franse tent. We nemen alle vier een drie gangen menu. Het eten is echt fantastish wat we dan ook weer kunnen zeggen over de prijsMoney mouth.

We kunnen terug kijken op een te kort maar echt geweldig weekend.  Mam, bedankt.