Cube LTD Comp 2010

Cube LTD Comp mountainbike

Volgens mij nog niet op m’n site vermeld maar ik ben (tijdelijk) gestopt met voetbal. Ik haal zo veel voldoening uit hardlopen dat ik me dit jaar wil richten op het lopen van een marathon. Wanneer, welke en waar weet ik nog niet. Hiervoor wil ik me aan gaan melden bij de Gooise Atletiek Club. Ik heb namelijk geen idee hoe lang je hiervoor moet trainen en wil graag dat zij met mij een goed schema maken. Door de drukte en vakanties is het er nog niet van gekomen om daar eens langs te gaan maar dit staat op korte termijn op de planning.

Aangezien ik ondertussen ook gestopt ben met fitness bij Health City houd ik zeeën met tijd over! Althans… dat zou zo moeten zijn. Afgelopen maanden ben ik ook regelmatig na mijn werk op de fiets gestapt om een lekker rondje te rijden. Vaak liet ik me dan leiden door de verschillende caches die rond Hilversum en omstreken liggen. De oude fiets van Geer is mij altijd trouw geweest maar is toch niet helemaal de geschikte fiets voor mij. Hij is veel te groot en je kunt er niet heel zwaar mee fietsen.

Na de geweldige ronde die ik met Joost in Almere gedaan heb, ben ik eens op internet gaan kijken naar fietsen. Eerst 2e hands en later ook voor nieuwe mountainbikes. Zo kwam ik uit bij het merk Cube. Kijkend naar mijn budget en de eisen die ik aan een fiets stel vond ik de Cube LTD COMP disc een mooi instapmodel. Verende voorvork, 27 versnellingen en qua prijs ook nog goede onderdelen van Shimano. Na de vakantie eens een kijkje gaan nemen bij het Bike Center in Woerden vlakbij mijn werk. Stukje gefietst en daarna een offerte meegekregen voor het 2009 model. Ronald die ook interesse heeft in een nieuwe fiets de informatie gemaild. Ik wil graag die nieuwe fiets kopen en dus snel zaken doen in Woerden. Ronald komt met zijn collega bij het Bike Center langs en is ook enthousiast na een proefritje. We laten een nieuwe offerte maken voor twee fietsen. Na een kort overleg buiten besluiten we de fietsen te kopen. Dit wordt wel het 2010 model. Kredietcrisis of niet maar de fietsen gaan hier als warme broodjes over de toonbank. Het 2009 model is al uitverkocht en niet meer te bestellen. Volgende week zijn de fietsen binnen zegt de aardige verkoper.

Voor die week erop spreek ik met Ronald af om vrijdag vanaf Woerden terug te fietsen naar Hilversum. Volgens de fietsrouteplanner duurt de tocht 1 uur 45 minuten en is 33 km lang. Gelijk een mooi moment om onze nieuwe bikes uit te proberen en te testen. Ik laad de route in mijn gps en na het afstellen van onze fiets en te hebben betaald gaan we op pad. Aan het zadel moeten we wennen. Voor de volgende ritten hebben we een broek met zeem nodig! Auw!!! Na precies 1 uur en 45 minuten komen we aan in het centrum van Hilversum. Leuke tocht. Kan ik vaker doen vanaf m’n werk.

Cube LTD Comp 2010
Voor de vakantie had ik al met Joost afgesproken om weer een mooi rondje te maken met de fiets. Zondag 27 september stond al een tijdje vast in de agenda om dan de “Welkom in Lelystad” serie te doen. Weer een mooie gelegenheid om mijn nieuwe mountainbike te gebruiken. Om 09:00 uur in Almere afgesproken en daar de trein gepakt naar Lelystad. De ronde die we in Lelystad gaan doen bevat in totaal 11 caches. De laatste van de 11 moet gevonden worden door de codes uit de andere 10 te noteren. Net als vorige keer fietsen we door hele mooie stukjes Nederland en hebben we echt een top dag. Als uiteindelijk de eindcache ook nog gevonden wordt kan de dag niet meer stuk. Rozig, met pijn aan het zitvlak, moe maar voldaan keren we terug naar Almere. Samen met Joost zet ik de fiets weer in de auto en rijd naar huis.

Cachen in Lelystad

Cache gevonden in Lelystad

Hieronder de spec van m’n nieuwe knappe bike:

[Frame] Alu Superlite AMF 7005 Double Butted, RFR-Geometry
[Zadel] Selle Italia Q-Blk
[Crankstel] Shimano FC-M442 Octalink, 44x32x22, 175mm
[Trapas] Shimano BB-ES25
[Achterderailleur] Shimano Deore XT RD-M772 Shadow
[Voorderailleur] Shimano SLX FD-M660, Top Swing, 34.9mm
[Remmen] Hayes Stroker Ryde hydr. Discbrake (180/160mm)